سایت در حال بروز رسانی است لطفا فقط تماس بگیرید .  09363307407

0

دوچرخه‌سوار سفیر صلح: برای حفظ محیط زیست در ۷۰ کشور جهان رکاب زدم

بازدید: 245 بازدید

کرمانشاه – ایرنا – «کرامت عزیززاده» دوچرخه‌سوار بین‌المللی اردبیلی که تاکنون در۷۰ کشور جهان به عنوان سفیر صلح و دوستی و حامی محیط زیست رکاب زده و نزدیک به ۴۰ هزار نهال در شهرهای مختلف دنیا غرس کرده، روز شنبه وارد شهر کرمانشاه شد و چندین نهال درخت به یاد مدافعان سلامت در این شهر کاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ این سفیر صلح و حامی محیط زیست در بدو ورود به شهر کرمانشاه به دفتر خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه آمد و ضمن تشریح فعالیت هایش یک اصله نهال در محوطه این خبرگزاری غرس کرد.

«کرامت عزیززاده» دوچرخه سوار بین المللی؛ عضو فعال فدارسیون دوچرخه سواری ایران، عضو فعال جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی و همچنین یکی از فعالان انجمن حمایت از کودکان بی سرپرست و محیط زیست کشور تاکنون در۷۰ کشور جهان به عنوان سفیر صلح و دوستی و حامی محیط زیست کشورمان رکاب زده و نزدیک به ۴۰ هزار نهال درخت در شهرهای مختلف دنیا و ایران را غرس کرده است.

خبرگزاری ایرنا دفتر کرمانشاه امروز شنبه ۲۱ اسفند در شرایطی میزبان یکی از طرفداران ۲ آتیشه محیط زیست و صرفه جویی آب در کشور است که پنج شهرستان استان از نظر آلودگی هوا( گرد و غبار که از کشور عراق می آید) در وضعیت بحران قرار دارد.

دوچرخه‌سوار سفیر صلح: برای حفظ محیط زیست در ۷۰ کشور جهان رکاب زدم

عزیززاده در گفت و گو با ایرنا می گوید: همیشه در هنگام گردش از شهرها کشور، با دیدن زباله و آلودگی جنگل ها و رودخانه‌ها قلبم به درد می آید و عذاب می کشم، همواره دغدغه فکریم این است چه می توان برای محیط زیست انجام دهم؟ و به این نتیجه رسیدم مشکل محیط زیست مشکل یک و ۲ استان و شهر نیست بلکه کل کشور درگیر این موضوع است به همین خاطر با دوچرخه که وسیله سبزی شناخته می شود، زیرا نه آلودگی هوا و نه آلودگی صوتی دارد به شهرها ایران و جهان سفر می کنم و با نصب بنر و کاشت درخت، مردم را به محافظت از محیط زیست، صرفه جویی در آب و توسعه فضای سبز تشویق و ترغیب می نمایم.

او گفت: در ۲۰ سال گذشته چهار بار دور ایران در راستای حمایت از محیط زیست و آبزیان دریاها، حمایت از کودکان بی سرپرست، محیط زیست سالم، زندگی سالم؛ حمایت از اشاعه فرهنگ دوچرخه سواری و کاهش آلاینده‌ها، حمایت از خلیج فارس و حمایت از دریایچه اورمیه رکاب زده ام.

این طرفدار برجسته محیط زیست کشورمان همچنین بیان داشت: در راستای معرفی ایران به عنوان حامی صلح و دوستی و همچنین حمایت از محیط زیست جهانی به پنج قاره جهان؛ ۷۰ کشور با دوچرخه سفر کرده ام و با بسیار از مقامات مطرح سیاسی جهان در خصوص حفظ و احترام به محیط زیست ملاقات و تاکنون ۴۰ هزار نهال درخت کاشته ام؛ زیرا معتقدم هرچقدر محیط زندگی و محیط زیست ما سالم تر باشد جامعه ما سالم تر است.

عزیززاده افزود: ما کاشت میلیاردها درخت را به طبیعت بدهکاریم، تا خسارت این همه لطمه ای که به منابع طبیعی زده ایم جبران کنیم، و باید برای سلامت جوانان و نسل آینده به فکر فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ کاشت درخت و احترام به محیط زیست باشیم.

دوچرخه‌سوار سفیر صلح: برای حفظ محیط زیست در ۷۰ کشور جهان رکاب زدم

دیدگاه مسئولان هرچه قدر به مسائل محیط زیستی مثبت باشد موفق تر هستیم

این دوچرخه سوار بین المللی در ادامه با اشاره به نحوه برخورد مقام مسئوالان کشورهای توسعه یافته و احترام و ارزشی که آنان برای مسائل محیط زیست قائل اند، گفت: هر قدر مسئولان دیدگاه و نظرشان نسبت به مسائل محیط زیستی مثبت باشد به همان اندازه ما در محافظت از فضای سبز، مناطق بکر طبیعی کشورمان موفق تر خواهیم بود، زیرا آنها الگو، سیاست گذار و مدیر محیط زیستی ما هستند و مردم برحسب خط و مشی آنها حرکت می کنند.

عزیززاده ابراز کرد: در سفرهایم دریافتم مردم ایران؛ مردمی بسیار مهربان و دلسوز با طبیعت، حیوانات و انسان ها هستند اما برای محافظت از محیط زندگی، ارزش های محیط زیستی آموزش ندیده اند، باید به آنان آموزش بدهیم، بنده در این سفرها، گرسنگی، تشنگی، خستگی  و درد پا تحمل می کنم تا فقط یک تبلیغ، یک بنر و درخت بکارم که دیگران ببینند و توجه آنان را به اهمیت و ارزش کاشت نهال، صرفه جویی آب، حمایت از محیط زیست جلب بکنم. 

او اظهار کرد؛ همه اش به عشق وطنم، ایران و در حمایت از محیط زیست سفر می کنم و گرنه کشور ترکیه و آذربایجان به من پیشنهاد دادند که اسپانسر سفرهایم باشند به شرط اینکه پرچم کشورشان را در این سفرها حمل کنم، اما به خاطر عشق به ایران هرگز این کار نکرده و نمی کنم.

عزیززاده با تاکید بر فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست در جامعه افزود: از مسئولان فقط یک چیز می خواهم به جای شعار در حمایت از محیط زیست؛ عمل کنند.

دوچرخه‌سوار سفیر صلح: برای حفظ محیط زیست در ۷۰ کشور جهان رکاب زدم

به جای سبزه نهال درخت بکاریم

این فعال محیط زیست دربخش پایانی صحبت های خود؛ به ارایه راهکاری برای محافظت از محیط زیست و توسعه فضای سبز پرداخت گفت: به مردم پیشنهاد می کنم به جای سبزه هفت سین سر سفره عید نوروزی، نهال درخت مثمر، بکارند و در”سیزده بدر”  که روز طبیعت نام گذاری شده، آن را در طبیعت غرس کنند و با این حرکت میلیون ها درخت در سطح کشور کاشته می شود.  

عزیززاده همچنین پیشنهاد داد: در تولدها، مراسم ها و جشن ها به جای گل، افراد درخت بکارند و همچنین در صرفه جویی از آب کوشا باشند.

وی با بیان اینکه شعار این دور سفرم، تقدیر از کادر درمان و مدافعان سلامت در مواجهه با ویروس کرونا و همچنین صرفه جویی در مصرف آب است گفت: از دهه فجر امسال سفرم را از شهر آستارا زادگاهم شروع کردم و تاکنون از استان های گیلان، مازندران، تهران، البرز؛ قزوین، زنجان، همدان و کرمانشاه گذشتم و مقصد بعدیم نیز استان لرستان خواهد بود و  بعد از عید نوروز انشاالله به سمت جنوب ایران می روم.

این مدافع محیط زیست کشور، برنامه سفر خود به شهر کرمانشاه را کاشت درخت در محوطه سازمان صدا و سیما استان، بیمارستان امام رضا (ع)، جمعیت هلال احمر استان، شرکت آب و فاضلاب استان ، دهکده المپیک، اداره کل ورزش و جوانان، و دفتر خبرگزاری ایرنا با هدف آشنایی مدیران این ارگان ها با مسائل محیط زیستی و صرفه جویی آب اعلام کرد.

وی در پایان با بیان اینکه با خیلی از مسئولان و هنرمندان بزرگ کشورهای جهان درخت کاشته ام، گفت: بسیار دوست دارم یک روز هم با رییس جمهور کشورمان یک درخت بکارم.

کرامت عزیز زاده در پایان این مصاحبه به رسم یادبود یک درخت در محوطه خبرگزاری ایرنا دفتر کرمانشاه کاشت.

دوچرخه‌سوار سفیر صلح: برای حفظ محیط زیست در ۷۰ کشور جهان رکاب زدم
دسته بندی اخبار
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت