سایت در حال بروز رسانی است لطفا فقط تماس بگیرید .  09363307407

0

دوچرخه سواران‌ کرمانشاهی راهی حلبچه شدند

بازدید: 313 بازدید

کرمانشاه- ایرنا- گروهی هفت نفره از دوچرخه‌سواران کرمانشاهی به منظور گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی شهر حلبچه یکشنبه شب راهی اقلیم کردستان عراق شدند.

به گزارش ایرنا، این دوچرخه سواران هدف خود از رکاب زنی از کرمانشاه تا حلبچه را اعلام‌ همبستگی با آسیب دیدگان حمله شیمایی رژیم بعث عراق به مردم حلبچه اعلام کردند.

کامران شریف زاده، علی اخگری،  محمد رضا محبی، محمد رضا پورمتعبد، محمد مهدی امیری، کمال نظری و سیامک ادبی دوچرخه سوارانی هستند که روز سه شنبه از طریق مرز باشماق مریوان وارد اقلیم کردستان عراق خواهند شد. 

این دوچرخه سواران قرار است که از مرز باشماق تا شهر حلبچه محل برگزاری مراسم سالروز حمله شیمیایی به این‌ شهر را رکاب بزنند.

بمباران شیمیایی حلبچه در ۲۵ اسفند ۱۳۶۶ توسط حکومت بعث عراق بر ضد ساکنان مناطق کردنشین عراق انجام گرفت.

در پی انجام عملیات والفجر ۱۰ توسط رزمندگان ایرانی و تصرف بخش‌هایی از کردستان عراق در اواخر سال ۱۳۶۶ که منجر به استقبال مردم این مناطق از نیروهای ایرانی شد، صدام حسین رییس جمهوری عراق به پسرعمویش علی حسن المجید معروف به علی شیمیایی، دستور بمباران شیمیایی این مناطق را داد. 

در پی این حمله حدود پنج‌هزار نفر از مردم حلبچه کشته و نزدیک به ۱۰ هزار زخمی شدند؛ صدها نفر دیگر نیز بر اثر عواقب، بیماری‌ها و نقص جسم در هنگام تولد در سال‌ها پس از حمله کشته شدند. 

این حادثه که به صورت رسمی به عنوان نسل‌کشی مردم کُرد عراق شناخته شده بزرگترین حملهٔ شیمیایی مستقیم به یک منطقهٔ شهرنشین در تاریخ ‌است.

دسته بندی اخبار
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت