سایت در حال بروز رسانی است لطفا فقط تماس بگیرید .  09363307407

0

زاکرانی: اردوی ترکیه محک خوبی بود/ باید با قهرمان المپیک در مسابقات آسیایی رقابت کنیم

بازدید: 296 بازدید

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی بانوان دوچرخه سواری گفت: رکابزنان کشورمان در قهرمانی آسیا کار آسانی در پیش ندارد چرا که رقبای قدرتمندی از جمله قهرمان المپیک را در این رویداد حضور دارد و باید با همه آنها رقابت کنیم.

دلارام زاکرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از سال ۸۷ به رشته دوچرخه‌سواری رو آوردم و تا سال ۹۵ به عنوان ورزشکار فعالیت می‌کردم. در سال ۹۶ به دنیای مربیگری پیوستم و از سال ۹۷ نیز به عنوان مربی تیم ملی بانوان در خدمت قهرمانان هستم. رشته دوچرخه سواری مانند برخی از رشته‌ها مانند ژیمناستیک نیست که سن قهرمانی پائین باشد، در این رشته ورزشکارانی را داریم که از سن ۲۲ تا ۴۱ سالگی روی سکوی قهرمانی رفته‌اند و این بستگی به آن دارد که دوره قهرمانی و عملکرد حرفه‌ای یک قهرمان به چه صورت برنامه‌ریزی شده باشد.

وی ادامه داد: بازه زمانی دوره قهرمانی به ویژه در بخش استقامت طولانی‌تر است، اما رقابت در این عرصه روز به روز سخت می‌شود به‌ویژه این که ورزش ما تجهیزات محور است و با توجه به سرعت علم و تکنولوژی هر روز شاهد تغییر و تحولات هستیم و  باید خودمان را همیشه به روز نگه داریم، اما متاسفانه فعلا در تجهیزات عقب هستیم و این کار ما را سخت می‌کند. 

مربی تیم ملی بانوان دوچرخه سواری در مورد اعزام تیم کشورمان به رقابت‌های ترکیه تصریح کرد: این مسابقات هر سال برگزار می‌شود و قهرمانان مختلفی در آن حضور دارند، رکابزنان کشورمان مدت‌ها بود در هیچ رویداد برون مرزی شرکت نکرده بودند و در این رقابت‌ها تا حدودی شرایط دستمان آمد. البته تیم ملی روسیه امکان حضور نداشت و برای همین ورزشکاران آنها در قالب تیم‌های باشگاهی به میدان آمدند اما تیم‌های اوکراین و به ویژه ازبکستان و قزاقستان که در آسیا رقبای اصلی ما هستند عملکرد خوبی داشتند و نشان دادند شرایط مناسبی دارند.

زاکرانی ادامه داد: سطح مسابقات ترکیه خوب بود و اگر کمی تجربه بیشتری داشتیم می‌توانستیم حتی روی سکو هم برویم. سمیه یزدانی در این مسابقات عملکرد خوبی داشت و اگر تجربه بیشتری را کسب کرده بود یکی از شانس‌های کسب مدال بود. مسیر ترکیه بسیار سنگین بود چرا که ورزشکاران باید ۷ کیلیومتر سربالایی و ۷ کیلومتر در مسیر خاکی رکاب می زدند و برای اولین بار بود که ورزشکاران ما در چنین مسیری رقابت می کردند. 

وی خاطر نشان کرد: سایر کشورهای آسیایی و اروپایی در رویدادهای مختلف و در چنین شرایطی با هم رقابت کرده اند، اینکه با دوچرخه کورسی در مسیر خاکی رقابت کنید کار بسیار سخت است و نیاز به تجربه دارد. همانطور که گفتم ما برای اولین بار در چنین رویدای شرکت کردیم. البته معتقدم هم رویداد خوبی بود و هم تجربه مناسبی قبل از قهرمانی جاده آسیا به شمار می‌رفت و باید امیدوار بود چنین میدان‌هایی را بیشتر تجربه کنیم.

مربی تیم ملی بانوان دوچرخه سواری در مورد رقابت‌های جاده قهرمانی آسیا تاکید کرد: این مسابقات از ۵ تا ۹ فروردین سال آتی در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار می‌شود و پس از دو سال وقفه رکابزنان دور هم جمع شده تا به رقابت بپردازند. اردیهشت ۹۸ بود که برای اولین بار یزدانی موفق به کسب مدال برنز شد و امیدواریم این روند در تاجیکستان هم ادامه داشته باشد.

زاکرانی گفت: شرایط ما نسبت به آن سال‌ها خیلی بهتر شده چرا که فاصله ورزشکاران با هم کم شده و تجربه بیشتری هم نسبت به سال‌های قبل دارند. در رقابت‌های جاده قهرمانی آسیا ما در سه ماده به مصاف رقبا می‌رویم. در تایم تریل انفرادی، تیمی و استقامت. البته در تایم تریل تیمی با توجه به تجهیزاتی که نیاز است مشکلاتی را داریم اما می‌خواهیم برای اولین بار در این ماده نیز توانایی خودمان را نشان دهیم. 

وی در مورد رقبای مطرح در مسابقات قهرمانی آسیا تاکید کرد: کره، ژاپن، قزاقستان و ازبکستان تیم‌های خوبی دارند. حتی ازبکستان یک ورزشکار روس را که در المپیک ریو مدال نقره گرفت را به خدمت گرفته تا توان و قدرت خود را افزایش دهد؛ اما در این مدت ما هم کار و تمرین کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم نتایج خوبی به دست بیاوریم. 

رقابت‌های جاده قهرمانی آسیا از ۵ تا ۹ فروردین ماه سال آینده در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار خواهد شد، تا کنون ۴۴ کشور برای حضور در این رویداد ثبت نام و اعلام آمادگی کرده اند.

دسته بندی اخبار
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت