مزایای دوچرخه سواری منظم برای سلامتی

محمد هادیمحمد هادی
20 بازدید

روده خود را تقویت کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گفته کارشناسان دانشگاه بریستول ، مزایای دوچرخه سواری در اعماق قلب شما گسترش می یابد.

دکتر آنا رایموندو ، متخصص گوارش در خیابان هارلی توضیح می دهد: “فعالیت بدنی به کاهش زمان لازم برای حرکت غذا از طریق روده بزرگ کمک می کند ، مقدار آب جذب شده در بدن شما را محدود می کند و مدفوع نرم تری دارد که دفع آن راحت تر است.”

علاوه بر این ، تمرینات هوازی تنفس و ضربان قلب شما را تسریع می کند ، که به تحریک انقباض ماهیچه های روده کمک می کند. دکتر Raimundo می گوید: “این امر علاوه بر جلوگیری از احساس نفخ ، از شما در برابر سرطان روده محافظت می کند.”

 

 

بر بیماری غلبه کنید

آیا دوچرخه سواری برای شما مفید است؟ آره! سیب را فراموش کنید ، سواری راهی برای دور نگه داشتن پزشک است. کیت کالینز ، متخصص رژیم در بیمارستان سنت جورج در لندن می گوید: “ورزش متوسط باعث فعال شدن سلول های ایمنی می شود ، بنابراین آنها آماده مقابله با عفونت هستند.”

در حقیقت ، طبق تحقیقات دانشگاه کارولینای شمالی ، افرادی که به مدت 30 دقیقه دوچرخه سواری می کنند ، پنج روز در هفته تقریباً نصف روزهای بیماری را به اندازه نیمکت سیب زمینی مصرف می کنند

 

بیشتر زندگی کنید

 

 

 

کالج کینگ لندن بیش از 2400 دوقلوهای یکسان را مقایسه کرد و دریافت کسانی که معادل سه بار 45 دقیقه در هفته حرکت می کردند ، حتی بعد از تخفیف سایر تأثیرات ، مانند شاخص توده بدنی (BMI) و سیگار کشیدن ، 9 سال از نظر بیولوژیکی جوان تر بودند.

دکتر لین چرکاس ، که این تحقیق را انجام داده است ، می گوید: “کسانی که به طور منظم ورزش می کنند در معرض خطر کمتری از بیماری های قلبی عروقی ، دیابت نوع 2 ، انواع سرطان ، فشار خون بالا و چاقی هستند.” “بدن در دفاع از خود و بازسازی سلولهای جدید بسیار کارآمدتر می شود.”

سیاره را نجات دهید

 

بیست دوچرخه را می توان در یک فضای یک ماشین پارک کرد. حدود 5 درصد از مواد و انرژی مورد نیاز برای ساخت یک ماشین برای ساخت دوچرخه نیاز دارد و دوچرخه آلودگی صفر تولید می کند.

دوچرخه ها نیز مfثر هستند. شما سه برابر سریعتر از راه رفتن با همان مقدار انرژی حرکت می کنید و با در نظر گرفتن “سوخت” موجود در “موتور” خود ، معادل 2924 مایل تا گالن را طی می کنید.

شما باید نسبت وزن خود را برای تشکر داشته باشید: شما حدود شش برابر دوچرخه خود سنگین تر هستید ، اما یک ماشین 20 برابر سنگین تر از شما است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوچرخه سواری زندگی جنسی شما را بهبود می بخشد

به گفته کارشناسان بهداشتی در ایالات متحده ، فعالیت بدنی بیشتر سلامت عروق شما را بهبود می بخشد که این امر می تواند میل جنسی شما را افزایش دهد.

یک مطالعه از دانشگاه کرنل همچنین به این نتیجه رسید که مردان ورزشکار دارای قدرت جنسی مردان دو تا پنج سال جوانتر هستند ، به طوری که از نظر جسمی پنج زن یائسگی را به میزان مشابهی به تأخیر می اندازند.

در همین حال ، تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان داد که مردان بالای 50 سال که حداقل سه ساعت در هفته دوچرخه سواری می کنند ، 30 درصد کمتر از سایر افرادی که ورزش نمی کنند دچار ناتوانی جنسی می شوند

قلب خود را شفا دهید

مطالعات دانشگاه پردو در ایالات متحده نشان داده است که دوچرخه سواری منظم می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 50 درصد کاهش دهد. و بر اساس گزارش بنیاد قلب بریتانیا ، اگر افراد خود را صاف نگه دارند ، سالانه می توان از حدود 10 هزار حمله قلبی کشنده جلوگیری کرد.

دوچرخه سواری فقط 20 مایل در هفته خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به کمتر از نیمی از کسانی که ورزش نمی کنند ، کاهش می دهد.

 

 

با دوچرخه سواری وزن خود را کاهش دهید

بسیاری از افرادی که می خواهند وزن خود را تغییر دهند ، فکر می کنند که حرکت برای دویدن بهترین راه برای شروع لاغری است. اما در حالی که دویدن یک تن چربی می سوزاند ، اگر کمی بزرگتر از آن چیزی هستید که دوست دارید ، با شما مهربان نیست.

در مورد آن فکر کنید: دو تا سه برابر وزن بدن شما هنگام برخورد پا با زمین به بدن شما برخورد می کند. اگر وزن شما 16 سنگ است ، نیروی زیادی است!

در عوض ، با دوچرخه شروع کنید. بیشتر وزن شما توسط زین گرفته می شود ، بنابراین اسکلت شما ضربه نمی خورد. دویدن می تواند منتظر بماند…

دسته بندی آموزش دوچرخه آموزش دوچرخه سواری دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت