سایت در حال بروز رسانی است لطفا فقط تماس بگیرید .  09363307407

0

راهنمای جامع خرید دستکش دوچرخه سواری

بازدید: 621 بازدید

دستکش دوچرخه سواری انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی هایی دارند. در وحیدی بایک اطلاعات کاملی در خصوص خرید دستکش دوچرخه سواری به دست خواهید آورد. داشتنِ یک جفت دستکشِ مناسب دوچرخه سواری حتی اگر از مدل های بسیار ارزان قیمت هم که باشد به شما در داشتن حس خوب در هنگام رکاب زدن کمک خواهد کرد ولی دستکش ها نیز دارای مدل های مختلفی هستند که بر اساس زمان و شرایط مختلف میتوانید از آنها استفاده کنید. ما در این پُست از مجله وحیدی بایک قصد داریم اطلاعات جامعی در خصوص دستکش دوچرخه سواری به شما ارائه دهیم پس تا پایان همراه ما باشید.

ابتدا بهتر است بدانیم چرا در هنگام دوچرخه سواری از دستکش استفاده میشود؟ و سپس به انواع این نوع دستکش ها بپردازیم و در نهایت با چند توصیه، بهترین راهنمایی ها را جهت خرید به شما ارائه میدهیم.

کاربرد دستکش دوچرخه سواری

فرقی نمیکند در کجا قصد دارید رکاب بزنید، ممکن است در داخل شهر باشد و یا در خارج از شهر همراه یک تور دوچرخه سواری و یا اصلاً در یک پیست دوچرخه سواری، مهم آن است که همیشه حداقل 1 دلیل برای استفاده از دستکش وجود خواهد داشت و با توجه به نیاز خود میتوانید از ارزان ترین تا گرانترین مدل ها را خریداری کنید.

ابتدا از فصل هایی صحبت کنیم که مناسب دوچرخه سواری هستند، یعنی بهار و تابستان. استفاده از دستکش در این فصل ها باعث میشود که اولاً نور مستقیم آفتاب به دستان شما برخورد نکند، دوماً در صورت اینکه تعادلتان را از دست دادید و به زمین خوردید کف دستانتان پوشش داشته باشد و خراشیدگی به حداقل برسد و سوماً احساس راحتی بیشتری داشته باشید زمانی که فرمان دوچرخه را در دست گرفته اید. این 3 مورد، مهمترین علت هایی هستند که دوچرخه سواران را ترغیب میکند تا از آن استفاده کنند.

در خصوص فصل پاییز و زمستان چند دلیل دیگر به موارد بالا اضافه خواهد شد، یکی اینکه از ورود سرما به دست جلوگیری میکند و دیگری آنکه از لغزیدن دست بر روی فرمان جلوگیری میکند و در مدلهای حرفه ای کاملاً ضد آب است. 

انواع دستکش دوچرخه سواری

با توجه به اینکه دستکش های دوچرخه سواری از نظر ظاهر به دو بخش با انگشت و بی انگشت تقسیم میشوند، میتوانید یک جفت دستکش برای هوای گرم که نیمه انگشت است داشته باشید و برای هوای سرد نیز دستکش انگشت دار خریداری کنید. اما هر کدام از این دسته بندی ها نیز به چندین بخش تقسیم میشوند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

دستکش بدون انگشت، انگشت دار، زمستانه و معمولی ورزشی، مدل مختلف دستکش هایی هستند که دوچرخه سواران از آن استفاده میکنند و این نوع دستکش ها نیز به عنوان دستکش های عادی برای ورزش های دیگر نیز میتواند مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی های مختلف دستکش های ورزشی

 

تنفس پذیری: پارچه دستکش باید به گونه ای باشد که از خروج بخار آب جلوگیری نکند. پارچه های قابل تنفس در روزهای گرم بسیار مناسب است و پوست شما را خشک و مطلوب نگه میدارد.

مچ بند دست: دور دستکش باید دارای چسب محکم کننده باشد تا به خوبی در دستانتان محکم شود.

قابلیت محافظتی دستکش: جنس های مختلفی از دستکش تولید میشود، از جنسهای نازک تا ضخیم که هر چقدر جنس پارچه با دوام تر باشد میتواند بهترین عملکرد را در هنگام برخورد با زمین و موانع از خود نشان دهد.

ضد آب بودن: ضد آب بودن یک دستکش قابلیتی است که بر روی دستکش ها با ایجاد یک محافظ ضدآب و یا پارچه های ضد آب ایجاد میشود اما باید دقت داشته باشید این نوع دستکش ها با توجه به اینکه هیچ جای تنفس پذیری ندارند برای روزهای گرم مناسب نیستند.

کف دستکش: معمولاً جنس و یا نوع کف دستکش با روی دستکش متفاوت است و دلیل آن هم این است که به هنگام گرفتن فرمان دوچرخه حالت لغزندگی وجود نداشته باشد.

گرما: دستکش های زمستانی با عایق های مختلفی ساخته میشوند که دست دوچرخه سواران را از سرما محافظت کند، این عایق های مختلف باعث کمی سنگین بودن این مدلها میشود و کمی از عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار میدهد.

سایزبندی دستکش مخصوص دوچرخه

در صورتی که دستکشی که قرار است آن را خریداری نمایید دارای سایزبندی بود بهتر است به راهنمای سایزبندی آن توجه نمایید ولی اگر محصول شما دارای کاتالوگ سایزبندی نبود میتوانید از چارت زیر برای سایز مناسب دستکش استفاده نمایید.

نکات خرید دستکش دوچرخه سواری

– دستکش ها سایزهای مختلفی دارند و برخی از آنها نیز فری سایز هستند، سعی کنید دستکشی را انتخاب کنید که نه آنقدر جذب باشد که جریان خون را مختل کند و نه آنقدر آزاد باشد که عملکرد دوچرخه سواری را تحت تاثیر قرار دهد.

– همیشه سعی کنید، دو نوع دستکش داشته باشید، تابستانه و زمستانه.

– در جاهایی که فکر میکنید خطر زمین خوردن بالا است، مثل کوهستان و مسیرهای شیب دار جنگلی، بهتر است از مدلهای انگشت دار سبک وزن استفاده کنید، حتی اگر هوا گرم بود، چون حفاظت از دست در اولویت قرار دارد.

– قبل از خرید به نیازهایتان و مدت استفاده دقت داشته باشید و از صرف هزینه های زیاد برای خرید دستکش هایی که فقط پول بِرند بودنشان را میگیرند خودداری کنید.

ارزان ترین دستکش دوچرخه سواری

شما میتوانید در فروشگاه اینترنتی وحیدی بایک به راحتی، خرید دستکش دوچرخه سواری ارزان قیمت را به صورت آنلاین ثبت سفارش کنید و آن را درب منزلتان دریافت کنید، باچرخ ارائه دهنده ارزان قیمت ترین دستکش دوچرخه سواری است که میتواند حداقل نیازهای یک دوچرخه سوار را برطرف کند.

خوشحال میشم نظراتتون رو درباره این موضوع با ما به اشتراک بذارید.

دسته بندی آموزش دوچرخه سواری دسته‌بندی نشده مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت