سایت در حال بروز رسانی است لطفا فقط تماس بگیرید .  09363307407

0

چگونه از بی حسی دست ها هنگام دوچرخه سواری جلوگیری کنیم؟

بازدید: 621 بازدید

 

🔶عصب میانی به عصب هایی گفته میشود که ازمچ دست وارد کف دست میشوند و وظیفه عصب دهی حسی به ناحیه خارجی کف دست (بیش از نیمی از ناحیه کف دست) و جلوی انگشتان شست، اشاره  و انگشت میانی را برعهده دارد. 

🔶عصب های اولنار(Ulnar ) به دسته عصب هایی گفته میشوند که از مچ وارد دست شده و  در امتداد شصت دست میگذرد دقیقا جایی از دست که با فرمان دوچرخه در تماس است.ادامه این عصب ها به انگشت کوچک و انگشت حلقه میرسد. 

 

🔶هنگامی که شما در حین رکاب زدن هستید با فشار آوردن به ناحیه پاشنه دست (یعنی کف دست در امتداد شصت ) باعث بی حسی در انگشت کوچک و انگشت حلقه میشوید و اگر این فشار زیاد تر شود باعث بی حسی کل دست میشود.

🔶همچنین فشار بر عصب های میانی باعث بی حسی در انگشت میانی میشود.

 

✅✅✅ راه حل هایی برای جلوگیری از بی حسی دست ها در هنگام دوچرخه سوار

 1⃣هنگامی که  فرمان دوچرخه را در دست میگیرید مطمئن شوید که مچ دست شما در حالت نرمال و طبیعی خود قرار دارد  زیرا هر کشش اضافی در مچ دست شما باعث ایجاد فشاد بر عصب های مربوطه شد و در اخر منجر به بی حسی دست میشود.

2⃣در حین رکاب زدن حالت گرقتن فرمان را تغیر دهید این کار در جلوگیری در بروز این مشکل بسیار موثر است.

3⃣داشتن دستکش مناسب در جلوگیری از بروز این مشکل بسیار موثر است. دستکشی مناسب است که دارای پد های ژله ای در کف دست و انگشتان  باشد ؛ این پد ها باعث میشوند که فشار وارد بر کف دست کم شده و در نتیجه عصب ها کمتر تحریک شد و فرد کمتر دچار بی حسی دست میشود. اما توجه داشته باشید که سایز دستکش نیز بسیار اهمیت دارد اگر دستکش برای دستان شما کوچک باشد  خود عاملی برای فشار آوردن بر عصب های دست و نهایتا بروز بی حسی در انگشتان است.

4⃣یکی از دلایل به وجود آمدن این مشکل این است که برخی از دوچرخه سواران  بیشتر وزن بالاتنه خود را به روی فرمان و در نهایت مچ دست انتقال میدهند. برای پیشگیری میتوانید کمی زین دوچرخه خود را پایین بیاورید ، البته نه به اندازه ای که از استاندارد بودن ارتفاع زین ، خارج شود.

5⃣اگه با رعایت این نکات هنوز هم حین دوچرخه سواری دچار سستی در انگشتان دست خود میشوید ؛ ممکن است عصب های دست شما دچار کشیدگی شده باشد.بهترین راه حل مراجعه به متخصص است که با دادن حرکت های اصلاحی این کشیدگی را به مرور زمان بر طرف کند

دسته بندی آموزش دوچرخه سواری دسته‌بندی نشده مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

No products in the cart.

Return To Shop
ورود به سایت