Elementor #2073

محمد هادیمحمد هادی
12 بازدید

حدود ۶۰ درصد از بدن یک انسان بالغ از آب تشکیل شده است و حتی یک تمرین سبک این درصد را تغییر می‌دهد و موجب می‌شود شما احساس بدی نسبت به عملکرد ورزشی‌تان داشته باشید. بنابراین چه کوهپیمایی کنید، چه دوچرخه‌سواری، چه کوهنوردی کنید و چه بدوید مهم است که به خوبی بدنتان را هیدراته نگاه دارید. در این مطلب به این‌ها می‌پردازیم:

چرا آب رسانی مهمه؟

با توجه به اینکه بدن انسان حدوداً از 60 درصد آب تشکیل شده، پس باید برای عملکرد بهینه، میزان آب آن همیشه در سطح کافی نگه داشته شود. در تیم های حرفه ای، هیدراتاسیون(آبرسانی) را بسیار جدی میگیرند و در مسابقات مرحله ای یا در طول دوره های آموزشی سخت، به طور روزانه میزان آن را اندازه گیری کرده و برای کنترل آن از ادرار دوچرخه سواران نمونه گیری می کنند. اگر شما در حال گذراندن دورههای آموزشی هستید یا در یک مسابقه چند روزه شرکت کرده اید اما میزان آب بدن خود را کنترل نمی کنید، علاوه بر اینکه عملکردتان را به خطر انداخته اید، دستاوردهای آموزشی خود را نیز محدود کرده و روند بهبودبخشی را نیز طولانی تر نموده اید.

پژوهش ها ثابت کرده اند که کاهش قابل توجه میزان مایع در بدن می تواند تأثیر مخربی بر توانایی دوچرخه سوار بگذارد. با کم شدن دو درصد از آب بدن به دلیل تعریق(یعنی 1.6 کیلوگرم برای یک دوچرخه سوار 80 کیلوگرمی) عملکرد بدن به طور قابل ملاحظه ای مختل می شود. این رقم اگر به چهار درصد برسد، توانایی شما را برای کار عضلانی کاهش می دهد. در پنج درصد، گرمازدگی رخ می دهد و توانایی شما تا 30 درصد کاهش می یابد. اگر 7 درصد باشد، شما دچار توهم می شوید و در زمانی که به 10 درصد افزایش یابد، سیستم گردش خون شما فرومی پاشد، در اثر گرما سکته می کنید و امکان مرگ جدی است.

چقدر آب بنوشیم؟

اول از همه با استفاده از تصویر زیر وضعیت ادرار خود را کنترل کنید.

 

دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت